Mar 22, 2014

Percubaan 30 hari EPHYRA





Alhamdulillah yeahhhhh nak cantik , akhirnya TERbeli jugak Ephyra ni hehe...
dah lama mencari supplement, nak cantik katanya hehe..akhirnya aku kalah kepada Ephyra. Harap-harap misi mencantikkan kulit menjadi..aku ni jenis susah giler nk percaya produk kesihatan. Dah la mahal pastu ntah OK ntah TIDAK. Selama 2/3 hari aku gigih menggoogle so aku buat conclusion produk ni bagus. Kebanyakkan feedback memuaskan. Pendek kata Alhamdulillah ( tapi keberkesanan bergantung kepada individu lah , badan kita kan tak sama ada orang jenis xde masalah mungkin kesannya agak cepat, kalau jenis badan yang banyak asid tu jenuh la.

Nak makan benda supplement ni disiplin kena tinggi. Buat betul2, kalau kejap makan kejap tak susahla nk nampak kesan. Yor Dok??? First time ambik ni, kena minum 2 sachet sehari untuk keberkesanan yang cepat sikit. Bila dah nampak kesan tu selang seli pun tak pe ( sebab mahal so berjimat :) )Aku ni nak kata ade masalah yang ketara xde la sangat , masih bersyukur ( walau jerawat bertempek) hahaha. Setakat ni aku bertahan utk beli ITU dan INI , takut salah pilih produk . Takuk weiiii, dari jerawat kecil-kecil tiba-tiba kang jadi dewasa mintak jauh lah. Sekarang ni aku masih percaya produk cosway untuk tempek-tempek kat muka. Alhmdullah OK. Sebelum ni kulit aku teruk,kering, jerawat kecik-kecik, berminyak, pastu merah-merah, kalau berjalan kat tengah panas muka dah macam udang kena rebus merah giler aiiiii benci nengok. So aku tempek krim bagi cantik sikit. Tapi kalau jaga kat luar je xelok juga. Dalaman mesti bersih baru lah kat luar nampak keceriaannya huu. 

Haaa so sekarang ni kena ambik collagen lah untuk dalaman, umor pon dah bertingket-tingket. Kedut dan banyak, kulit kusam dan tak sekata :( Lagi 1 aku pn plan nak kurangkan pakai kosmetik krim-krim. Salah satunya melambatkan pegi keje gara-gara nak krimkan muka, lain2 sebab kalau bole nak natural beauty ,xmau la cantik sebab make up kan? So bila di survey akhirnya aku jatuh dengan Ephyra. 

Kulit akak dealer yang hantar ephyra ni Ya Allah!!! cantik gilerr , putih bersih weiii. Bukan putih krim OKEYYYY putih asli gituuu. Bersih je muka dia..Haaaaa lagi la menambahkan semangat aku nak mencantikkan diri. Aku memang xkenal akak ni , mungkin kulit dia dah sememangnya cantik kita pun tak tahu. Muka dia langsung tak make up . Jadi aku cuba yakinkan diri insyaAllah adalah tu keberkesanan. Dan harap-harap BF terus masuk meminang bila tgk muka dah licin HAHAHAH...

Mesti weiii muka kena bersih walau ada pepatah "muka xcantik xpe asal hati baik" ,arghhhh peribahasa tu xle pakai. Kalau muka dah kusam sape nk tgk. Akhirnya disebabkan " kecantikan itu hak milik setiap insan" aku gagahkan hati untuk dapatkan Ephyra. Aku xde la berharap muka putih gebu, yang mcm dorang selalu cakap tu ( tipu je kan, meluat aku ) , dapat hilangkan jerawat dan parut pn dan OK . Atleast nampak bersih kan. Bila bangun tido suami pn geram auwwww :P.

Ok berbalik kepada tajuk :p Esok akan bermulakan misi aku. So cabaran aku ni selama 30 hari. Kalau ada kesan , aku akan continue untuk beberapa bulan sehingga aku puas hati. Bila dah OK baru la jimat cermat. Lebih baik bazirkan duit untuk sesuai yang berharga demi kesihatan dan kecantikan dari membazir tak tentu hala hahaha. ( tapi mesti hati-hati juga pilih produk , survey hingga rasa MUKTAMAD )

Panjangnya entry aku tapi xde pn bercerita details kelebihan Ephyra . Sebenarnya aku tak mau promote lebih-lebih. Pertamanya aku xminum lagi , Keduanya korang taip je kat google tu "keberkesanan Ephyra, panjang lebar pengguna explain , dah banyak sangat respon Ephyra dalam website, fb , blog dll. So aku penat nak taip korang google je k . Kebaikan,sejauhmana keberkesanan dan paling penting asal usul produk, pengasas nye sape, DAN HALAL ke tak? dapat sijil KKM ke tak? bahan2 yang digunakan ambik kat mana? dan sejauhmana keyakinan korang terhadap produk ni.Huuu ok lah aku xnk kedekut ilmu, kat bawah ni aku paste kan link yang berkaitan so boleh dirujuk .Kalau berkesan aku cepat-cepat update ye nanti. TAPI TUNGGUU!!!!! selepas 30 hari baru bole bezakan ( dah siap-siap snap gambar SEBELUM hahahah) .

TAPI kan kawan-kawan yang paling penting produk kecantikan ini tidak mempergunakan orang untuk buat MLM. Kawan aku terkena 1 produk kecantikan ( xnk bagitahu nanti jadi kutuk pulak) katanya bagus pastu suruh cari orang pulak . Harga boleh tahan mahal , kawan aku minum xde kesan pn, agak kesian kat dia , nasib baik aku xterjerumus. Tapi xnk yakin sangat dengan Ephyra ni sebab aku xcuba lagi . BARU je nak cuba. kalau tak berkesan boleh dimaafkan lagi JANGAN kulit makin teruk dah lerr. Nauzubillah...

Tapi bagi aku apa-apa namanya supplement ni sumanya OK. Mungkn juga kawan aku tu makan xkonsisten ( yang aku tahu kena minum sekurang2nya 8 gelas air sehari sebab nk kasi kuar toksin. Kalau x badan akan panas jerawat makin teruk. Biasanya masalah kulit berpunca dari badan yg banyak toksin. Kalau xmau bazirkan duit beli produk mahal xpe, minum air 8 gelas sehari pn dah cukup supaya badan bersih. Betul dok ??? tapi aku nk perubahan yang cepat sikit SO aku cuba la produk ni hehe.Conclusion nya tunggu lah selepas 30 hari :) 


WAHAI WANITA JAGA LAH KECANTIKAN DAN KEPERIBADIAN ANDA INSYAALLAH SUAMI SAYANG SUAMI SUKA ;)

No comments:

Post a Comment