Apr 1, 2016

Menaip

Al-kisah banyak betul rasanya nak bercerita kat orang tentang apa yang berlaku pd aku ni. Bukan nak aibkan diri sdri tapi sekadar nak meluahkan apa yang terpendam.

Diari...bagus jugak kalau ada diary kan? orang kata kalau tak bole nk meluahkan pada manusia cari pen dan kertas tulis je apa yang terpendam pastu buang kertas tu. Urmm boleh jugak tu..

Tapi aku ikut mood, kadang-kadang aku menanges je. Aku cari kawan yang boleh mendengar je kalau dia xnk nasihat pn takpe sekadar mendengar . Ya , ada lah jugak kawan yg melayan tapi tak semua la. Apa-apa pun terima kasih kat kawan aku tu. Bila dah bercerita rasa tenang kejap. Tapi kejap ye pastu muncul balik benda-benda karut kat dalam kepala ni.

Jadi, malam tadi aku cuba tulis diari. Boleh tahan jugak, rasa tenang, Tapi aku tak buang apa yang aku tulis tu. Aku fikir selepas 10 tahun aku nak baca balik pastu baru buang. hehehe..
Ni pulak gatal nak menaip, nak meluahkan konon...

Takde apa pun nak meluahkan cuma nak cari "teman" berborak...

Aku percaya dan yakin setiap apa yang berlaku pada aku hari ini ada hikmahnya cuma belum nampak (pujuk hati). Kenapa? banyak yang perlu aku syukuri. Aku sebenarnya sudah "diselamatkan" bukan nya Allah tak sayang kan? kenapa aku kata mcm tu? sebab apa yang aku doakan bukan apa yang aku nak tapi Allah bg apa yang aku perlukan.

Kasih sayang, bahagia, dan ada lagi la yang tak boleh disebut-sebut..Betul, kalau sebelum ni pun aku memang menanges bila ada BF, tapi kesudahannya TIADA KESUDAHAN jugak...

Mungkin lepas ni Allah temukan aku dengan orang yang akan MENYUDAHAKAN kisah aku ni (pujuk hati lagi). Tapi samada lambat atau cepat je tapi boleh kah aku SINGLE ? dah lama tak hidup single ;(.

Sekarang tengah mencuba delete satu satu kisah yang dulu. Aku memang nak mulakan hidup baru tapi aku tak tahu bagaimana. Kekuatan yang aku ada ni kerana IBUBAPA. Bila tgk muka diaorang sedih je hati aku. Aku bukan anak yang baik :( tapi InsyaAllah aku akan cuba gembirakan hati kedua nya. Bagaimana? aku pun tak tahu ...yang aku tahu aku mesti teruskan perjalanan ni samada baik atau tidak biar Allah saja yang tentukan.

Aku nak taip banyak lagi tapi mood tiba-tiba takde. Panas pulak bilik aku ni....

OK la nanti sembang lagi..

Doakan aku bahagia ya;)
sumber : google

No comments:

Post a Comment