Jan 9, 2015

" NEGATIF" Deleted

Hari ni rasa sangat-sangat bersemangat. Akma tak tahu kenapa tapi semacam ada aura. Aura keje baru kot.

Perasan tak ada pengganti nama diri AKU -->> AKMA ecececehh. Tapi macam tak sesuai lak nk ganti rase geli geli je ganti Akma huhu. Memang lah namaku Akma tapi tak penah penah ada orang panggil manja gitu . Ok yang tu tak penting ,  yang penting ' mulai hari ini tahun ini 2015 aku nk lebih bersemangat dan buang segala sifat negatif dalam diri. Tak kisah la aku ni sape. Dah kawen ke belum kawen ke, keje banyak ke stress ke aku nak move on dan jangan kisah apa-apa. Permulaan tahun yang baru dan semangat yang baru harapnya berkekalan lah sampai bila-bila.

Ni entry pertama untuk tahun 2015. <<< tarik nafas arhhhhhhhhgg hembusss >>>>.

Alhamdulillah boleh lagi merasa nikmat hidup nikmat makan untuk tahun ini. Dua minggu sebelum new year , negara kita diuji dengan berbagai-bagai cabaran . Pantai timur yang dilanda banjir teruk, termasuk negeri kelahiranku KELATE yang paling teruk. Tapi bukan semua kawasan. Alhamdulillah kg halamanku selamat. LAGI kita d uji dengan Air Asia terhempas, yang sebelum2 tu MH370 dan MH17.

Takziah dan Al-Fatihah....

Semua dugaan ini adalah untuk kita semua yang hidup dan boleh melihat. Kalau kita boleh makan dan pakai pada hari ni cuba lihat mangsa banjir. Itu lah nikmat dan kesedaran yang ALLAH SWT dan tunjukkan. Jangan mengalah dan mengeluh dengan kehidupan ini. Kalau sebelum ni aku selalu sangat merintih bila nak kawen. Kenapa? seronok sangat ke kawen?

Bukan seronok tetapi kewajipan sbg umat islam memandangkan umur pun susah menjangkau 31 tahun , tahun ni GULPPPPPP!!!! Tapi kalau ALLAH tak izinkan macam ni lah..asyik pospone. Entry sebelum ni aku ada cakap plan nk kawen, aku benci sebab takde plan nak kawen. Tapi ALLAH SWT lagi maha mengetahui. Betul la apa aku cakap, plan yang nak bulan 3 tu memang tak jadi. Tapi bukan la tak jadi cuma pospone ke bulan 6 atau 7.

Aku tak tahu nak salahkan sape. Kalau nak salahkan BF aku 100% pun tak boleh. Ini semua bermula dari hati dan ALLAH yang menggerakkan hati dia. Duit ada ke takde, keje ade ke takde kalau dah sampai masanya akan jadi jugak. Keje siang malam pagi petang kalau ALLAH tak gerakkan hati dia untuk buat cepat maka gini la jadinya.

Ye memang betul salah satu sebab ialah DUIT. Tapi adik aku kawen dulu pun tak cukup duit gak dan Alhamdulillah dah selamat pun tanpa buat loan lagi. Itu lah namanya REZEKI. Permulaan tahun baru ni aku tak nak lagi berharap kawen. Kalau dah plan takpe la kita akan cuba, kalau yang di pospone tu pun tak jadi maka berserah saja hanya pada ALLAH SWT. Yang penting sekarang aku nak mulakan hidup dengan lebih tenang dan semangat. Al-maklum lah lagi 1 minggu nak mula keje kat tempat baru.

Aku nak buang segala sifat-sifat buruk, InsyaAllah...
Entry yang sebelum ni yang banyak mencarut pun aku dah delete. Ini lah bagusnya kalau buat jahat hanya di hujung jari. Boleh delete kan senang. Betul la kata pepatah " cakap yang baik-baik Insyaallah akan baik2 saja".

Doakan aku...SELAMAT TAHUN BARU 2015 :)




No comments:

Post a Comment