Jun 20, 2009

Jangan Putus Asa..


Ermm...
kenapa kita perlu bersyukur?..seblm kita sakit kita bersyukur kita ni sht.Tapi org yg sakit jgk perlu bersyukur kpd Allah kenapa dia diberi ujian sebegitu.Sbenarnya Allah lg syg kt dia sbb Allah nk kan dia sentiasa mengingati Allah.Cuba bayangkn kalu kita sentiasa sihat,mesti kita xingat mati,xingat tuhan(sesetgh org la),bg org yg sht,dia akan berfikir lambt lg nk mati bila2 pn leh taubat.
Ermm..begitu la sesetgh org berfikir..
Tapi bila sakit kita terus ingt mati,time ni la rase nk taubat,nk mintk mf kt suma org,sbnrnya kita xthu sakit tu adalah ujian, Allah nk thu sejauh mana kita blh menerima ujian tu dan bagaimana kita menerimanya.

Sakit bukan bererti utk kita melarikan dr mslh atau org2 di sekeliling kita.Betapa ramai org sayang kan kita, kenapa perlu menyeksa diri?...
Sepatutnya kita bersyukur masih diberi harapan dan sinar untuk berfikir dan menginsafi diri tak kala ramai lg member2 kita sdg asyik "berclubbing dan bermaksiat".
Kenapa menerima ujian ni sbg kekalahan?bukan sbg anugerah kerana Allah masih sayangkn kamu dan memberi ruang supaya kamu sentiasa mengingatiNya dan tidak lalai. Mungkin dulu kamu agak sombong dan angkuh kerana diri terasa hebat.Dimana kehebatan mu dlu?Allah tidak pernah menyeksa atau menurunkan bala sesuka hati jika tidak ada sbb2 tertentu..
Cuba berfikir sejenak kenapa kamu adalah pilihanNya...

Hidup mesti diteruskan,InsyaAllah ada penyelesaian jika kita sentiasa berdoa dan memohon kpdNya.Jangan putus asa dan jgn melarikn diri kerana anda akan menyeksa diri anda sendiri dan org sekeliling anda.Tidak ada jln penyelesain jika anda berterusan begitu..

Buat kwn2 yang menghidapi penyakit kronik atau masih d peringkt awl,jgn cpt putus asa,cuba la ikhtiar selagi terdaya..

**Ditujukan khas kpd insan tertentu yg dirahmati Allah,semoga dirimu cpt sembuh dan sht2 selalu..Amin

No comments:

Post a Comment